آموزش نحوه باز کردن و ایجاد یک عکس در فتوشاپ Cs6

بازدید: 2158 بازدید

این آموزش برگرفته از وب سایت دانشگاه میشیگان آمریکا می باشد و در آن نحوه شروع به کار با فتوشاپ نسخه Cs6، باز کردن و ایجاد یک عکس در فتوشاپ و وهمچنین معرفی اجزای اصلی این دیالوگ آموزش داده می شود. این در ادامه سری آموزش های مفید و کاربردی فتوشاپ می باشد.

Open Image

File > Open Image in Menu

هنگامی که فتوشاپ را باز کرده اید می توانید شروع به ویرایش کنید!دستورالعمل زیر را دنبال کنیدتا فایل موجود یاتصویر راباز کنید.(psd)فتوشاپ

۱٫برای باز کردن یک سند یاتصویر در فتوشاپ:به فایل بروید وگزینهopen راانتخاب کنید.

۲٫یک پنجره مرور گر ظاهر خواهد شد وشما می توانیدفایل خود راپیداکنید،آن راانتخاب کنیدوبرروی open کلیک کنید.

نکته: Open Recent رابرای انتخاب یک لیست از فایل هایی که به تازگی باز شده است انتخاب کنید.

Create Imageایجاد تصویر

File > New Image in Menu

یک فایل فتوشاپ جدید ایجاد کنید.

شما معمولا می توانید تصاویر را در فتوشاپ باز کنیداما زمان هایی وجود داردکه شما باید یک فایل جدید ایجاد کنید. این ممکن است زمانی اتفاق بیافتد که شما می خواهید یککولاژ (عکس چند تکه) بسازید،یک بنر اینترنتی ایجاد کنید،یک آگهی راطراحی کنیدیا چیزهای بیشتر.این صفحه هر بخش ازدیالوگ باکس جدید را نشان می دهدودر مورد آن توضیح می دهد.

۱ – برای ایجاد یک سند جدید:به فایل بروید و گزینه New را انتخاب کنید.

۲ – برای تنظیم اندازه سند مورد نظر وتنظیمات،ازراهنمای زیر استفاده کنید.

جعبه محاوره جدید (New Document Dialog Box)

New Document Dialog Box ۱. Name نام

فیلد نام جایی است که می توانیدنام خود را به سند جدیدتان اضافه کنید.این باید نامی باشد که به شما کمک کند تا فایل را به راحتی شناسایی کنید.

۲ . Preset

Preset جایی است که شما می توانیدانتخاب کنید که می خواهید اندازه سند خود را براساس یک پیش فرض ارائه شده یا بااندازه سفارشی خودتان تنظیم کنید.

http://lgimages.s3.amazonaws.com/data/imagemanager/7565/screen_shot_2013-05-29_at_4.56.57_pm.png

۳ . Size سایز

اگر سفارشی از پیش تعیین شده راانتخاب کردید لازم نیست ازاین کشو استفاده کنید.اگر می خواهید از چیز دیگری استفاده کنیدگزینه های Size را بر اساس تنظیماتی که انتخاب کرده اید خواهید دید.

برای مثال اگر کاغذ آمریکایی را انتخاب کردید،اندازه کاغذ های رایج ایالات متحده مانند Letter,Legall,Tabloid را خواهید داشت.

اگر از اندازه مناسب برای سند خود مطمئن نیستید،توصیه می کنیم یکی از تنظیمات پیش فرض واندازه های از قبل تعیین شده راآزمایش کنید.

۴ . Width عرض ۵ . Height ارتفاع

Units of Measurement List اگر شما یک پیش فرض را انتخاب نکردید وتصمیم گرفتید یک اندازه سفارشی ایجاد کنید این جایی است که می توانید عرض وارتفاع سند مورد نظر خود را تایپ کنید.توجه داشته باشید که می توانید واحد هارا با کلیک کردن بر روی کشویی در کنار مقادیر عرض وارتفاع وانتخاب اینچ،پیکسل،سانتی مترو غیره تغییر دهید.

 ۶  . Resolution رزولوشن (تفکیک پذیری)

رزولوشن چیزی است که کیفیت تصویررا تعیین می کند وبه تعدادپیکسل هادر اینچ(یا سانتی متر) می پردازد.برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه عملکرد رزولوشن و نحوه انتخاب بهترین رزولوشن تصویر خود،از Mlibrary در مورد راهنمای عکس دیدن کنید.

۷ . Color Mode حالت رنگ

Color Modes List حالت رنگ به شما این امکان را می دهد انتخاب کنید چه حالت وچه چیزی می خواهید برای نوشتار جدیدتان استفاده کنید.CMYKبه رنگ های چاپ اشاره دارد ومعمولا برای تصاویری که چاپ می شوند استفاده می شود.RGBبه رنگ های نقطه ای اشاره دارد وبرای استفاده از وب،ویدئو،یاهرتصویردیجیتالی درنظر گرفته می شود.

.

۸ . Background Contents محتوای مطالب

Background Contents List این به شما اجازه می دهد رنگ لایه پس زمینه خود رامشخص کنید.انتخاب Whiteیا Transparentلایه شما رابه ترتیب سفید یا شفاف می سازد.انتخاب رنگ پس زمینه، رنگ لایه را به آنچه که درحال حاظربه عنوان رنگ پس زمینه در پالت رنگ انتخاب شده تغییرمی دهد.

۹ . Color Profile مجموعه تنظیمات رنگی

اگر از یک جریان کار مدیریت شده رنگ استفاده می کنید یا می خواهید از پروفایل رنگی یک دستگاه خاص استفاده کنید،می توانید آن پروفایل را ازاین کشو انتخاب کنید.

برای اطلاعات بیشتر در باره افزودن ومدیریت پروفایل های رنگی اینجا کلیک کنید.

۱۰. Pixel Aspect Ratio نسبت ابعاد پیکسل

Pixel Aspect Ratio List نسبت ابعاد پیکسل برای کسانی که در حال ساخت گرافیک هستند که برای کارهای ویدئویی استفاده می شود وHD نیستند یا از پیکسل های مربع استفاده نمی کنند مفید است.

۱۱ . Image Size ندازه تصویر

این به اندازه فایل سند جدید شما اشاره دارد،به این معنا که چه قدر فضا برای ذخیره سازی فایل بر روی هارد دیسک یا دیسک لازم است.

مطالعه بیشتر