معنی اعداد روی لنز چیست ؟

بازدید: 2282 بازدید

روی لنز اعداد و نوشته ها زیادی است. اما معنی آن ها چیست؟

معنی اعداد روی لنز به آن سختی که شما فکر میکنید نیست. اجازه بدید برای شما بیشتر توضیح بدهیم.

معنی عدد ۵۵-۱۸ روی لنز چیست ؟
این اعداد به فاصله کانونی لنز شما اشاره دارد. ۱۸mm لنز wide با زاویه دید باز و ۵۵mm با زوم بیشتر و زاویه دید بسته تر است.

وقتی شما زوم میکنید در واقع از عدد ۱۸ به ۵۵ فاصله کانونی لنزتان را تغییر میدهید و به سوژه نزدیک میشوید.
(mm) به معنی میلیمتر می باشد.

این فاصله بین سنسور دوربین و نقطه ای که تصویر در لنز تشکیل میشود میباشد.

معنی عدد ۱:۳٫۵-۵٫۶ روی لنز چیست ؟
این به این معنی است که دیافراگم لنز شما چقدر میتواند باز باشد و اجازه بدهد چقدر نور وارد دوربین شود. وقتی عدد کم باشد به این معنی است که نور بیشتری وارد میشود.

روی یکسری از لنز ها عدد ۵۵-۱۸ و دیافراگم ۵٫۶-۱:۳٫۵ را میبینید. این به این معنی است که در wide ترین حالت لنز (۱۸mm) بیشترین حالت باز شدن دیافراگم (۳٫۵) را داریم. و هرچه عدد لنز به ۵۵ نزدیک شود به همان اندازه عدد دیافراگم از ۳٫۵ به ۵٫۶ تغییر میکند. دلیل وجود این اعداد در مقایسه با عدد (۱) است.
عدد (۱) به معنی شفاف ترین حالت لنز برای عبور نور است، هرچه عدد جلوی (۱) بالاتر برود لنز نور کمتری را از خود عبور می دهد و تصویر تاریک تر است.
ما پیشنهاد میکنیم لنز هایی را تهیه کنید که عدد (f) روی لنز به عدد (۱) نزدیکتر باشد، مثل: ۱٫۸ چون نور بیشتری وارد لنز میشود و شما میتوانید در فضا های تاریک راحتتر عکاسی کنید.

Ø۵۲mm چه معنی میدهد؟

شکل دایره ای که روی آن خط خورده به نشانه اندازه قطر دهنه لنز شما می باشد. این عدد زمانی که می خواهید برای لنزتان فیلتر یا cap تهیه کنید، به کارتان می آید.

معنی عدد ۱:۲ / ۱:۱روی لنز چیست ؟

وقتی ۱:۱ روی لنزتان میبینید یعنی لنز شما macro است، به این معنی که تصویر به همان اندازه واقعی در سنسور دوربین ثپت میشود. ۱:۲ از نظر تکنیکی macro نیست ولی به مراتب بهتر از لنز استاندارد شما است و معمولا با فاصله کانونی بالا و Telephoto می باشد و تصویری که ثبت میکند نصف سایز واقعی روی سنسور است.

HSM / USM چه معنی میدهد؟

مخفف hypersonic motor و ultrasonic motor است. این ها عین هم هستند و فقط اسم هایشان متعلق به دو برند مختلف است.
HSM / USM لنز هایی با سرعت بالای فوکوس و بدون صدا هستند.

II چه معنی میدهد؟

وقتی شما ” II ” را روی لنز میبینید به این معنی است که این لنز ارتقا یافته از نطر عدسی (optic) و (image stabiliser) می باشد.

باقی اعداد و ارقام روی لنز چه معنی میدهد؟

لیستی که در پایین مشاهده میکنید مابقی اطلاعات راجع به اعداد و ارقام روی لنز با توجه به برند لنز شما است.

مطالعه بیشتر