آموزش تصویری تمام فیلترهای فتوشاپ برای افکت تصاویر (تا جدیدترین نسخه)

بازدید: 2246 بازدید

 

فیلترها برای تغییر ظاهر یا افکت دادن به یک تصویر، لایه یا موارد انتخابی در فتوشاپ استفاده می شود. در این آموزش، برخی از فیلترهای معمولی را به شما معرفی می کنیم که به شما نحوه استفاده از آنها آموزش داده می شود. از نظر من فیلترها در فتوشاپ مانند آنچه که جلوه های ویژه در فیلم های ویدئویی به صورت دستی اضافه می شوند؛ طراحی شده اند. گفته شده که راه های زیادی برای استفاده خلاقانه از فیلترها وجود دارد به طوری که مزیتی ارزشمند در نرم افزار فتوشاپ شناخته می شود.

فیلترهای موجود در Filter gallery

گالری فیلتر فتوشاپ اساسایک مکان برای کار با فیلترها در اسناد شماست. در گالری فیلتر شما می توانید از طریق بسیاری از انواع مختلف فیلتر مرور آنها را به صورت جداگانه به تصویر خود اعمال کنید و یا حتی آنها را در بالای همدیگر مانند لایه های پشته ای قرار دهید. برای رفتن به گالری فیلتر از مسیر فیلتر – گالری این کار را انجام دهید. در اینجا یک مرور سریع از گالری فیلتر داریم.

اجزای گالری فیلتر

A. پیش نمایش فیلتر

B. لیست فیلتر

C. فیلتر انتخاب شده اخیر

D. تنظیمات فیلتر

E. لایه های مفید

F.جدید/ حذف لایه های مفید

لایه های مفید فیلتر درست مانند فیلترهای معمولی در فتوشاپ کار می کند و می تواند برای نتایج دلخواه به یکدیگر متصل شوند. استفاده از گالری فیلتر بسیار آسان است. به سادگی با کلیک بر روی یک فیلتر گزینه های آن را به دلخواه خود تنظیم کنید و برای اعمال تنظیمات انجام شده روی اوکی کلیک کنید. برای قرار دادن چندین فیلتر در بالای یکدیگر روی لایه اثر جدید کلیک کنید و یک فیلتر دیگر را انتخاب کنید. شما می توانید انواع فیلتر را با کلیک کردن بر روی پوشه ها در لیست فیلتر گسترش دهید.

دسترسی سریع تر به فیلترها

گالری فیلتر واقعا یک بخش متنوع است. اگر دقیقا بدانید که چه فیلتری را می خواهید استفاده کنید، می توانید به طور مستقیم از منوی فیلتر در فتوشاپ استفاده کرده و به کار خود سرعت دهید.

استفاده از فیلترهای دیگر

همه فیلترها در فتوشاپ از طریق Filter Gallery در دسترس نیستند. بسیاری از انها باید به طور مستقیم از طریق منوی فیلتر استفاده شوند و رابط های منحصر به فرد و گزینه های مخصوص داشته باشند. ما نمی خواهیم هر فیلتری را در اینجا آموزش دهیم اما توصیه می کنم که برای استفاده از فیلترهای مختلف، برخی از آزمایشات را انجام دهید تا ایده خود را در مورد بعضی از آنها پیاده سازی کنید. نگاهی به برخی از فیلترهای رایج تر که اغلب در طراحی استفاده می شوند؛ می اندازیم.

فیلترهای تاری (filter – blur)

فیلترهای تاری در بسیاری از موارد مفید هستند. ما در حال حاضر چندین آموزش محبوب در توتوریال را که وابسته به فیلترهای تاری هستند؛ داریم. مانند مقاله ما در مورد اضافه کردن عمق میدان دید در فتوشاپ و آیکون ماورای صوتی ویندوز.

فیلتر نویز

فیلتر نویز برای اضافه کردن یا کاهش نویز دانه در عکس ها عالی است. شما می توانید فیلترهایی نظیر کاهش نویز را پیدا کنید که در هنگام کار با عکس های قدیمی، اسیب دیده و یا گرد و خاکی که نیاز به انجام کارهای اصلاحی دارند از آن استفاده کنید. فیلتر افزودن نویز نیز می تواند مفید باشد و برنامه های خلاقانه ای را به ما ارائه دهد.

noise_control2

فیلترهای شارپن

فیلترهای شارپن نیز برای اصلاح نواقص در عکس ها و همچنین تاکید بر عناصر مهم در یک طراحی عالی هستند. هنگام کار با تصاویر مبهم با افزایش کنتراست بین پیکسل ها می توانید فیلتر شارپن را برای روشن شدن و اصلاح لبه ها استفاده کنید.

sharpened-eyes-blurry

فیلترهای غیر فعال شده

در حالی که همه فیلترها در تصاویر ۸ بیتی در دسترس هستند بسیاری از آنها در صورت کار با سایر فضاهای رنگی ۱۶ بیتی یا ۳۲ بیتی در دسترس نخواهند بود. فیلترها همچنین برای استفاده در اسناد بیت مپ قابل دسترس نیستند.

مطالعه بیشتر