آموزش نحوه ساخت، اضافه کردن، استفاده و تغییر رنگ براش ها در فتوشاپ

بازدید: 2412 بازدید

این پست یک آموزش تصویری و گام به گام برای نحوه ساخت یک براش (قلمو)، اضافه کردن یک ست جدید به پیش فرض های براش فتوشاپ و استفاده از آنها و همچنین در مورد چند تکنیک بحث می کند که حفظ و ذخیره سازمان یافته و امنی داشته باشید.در این آموزش ما از واژه براش یا برس استفاده می کنیم.

مرحله ۱

فتوشاپ به ما اجازه می دهد تا هر تعداد قلمو که دوست داریم ذخیره کنیم. اما هر چه تعداد قلموها بیشتر باشد، فتوشاپ کندتر می شود زیرا هر قلم مو کمی حافظه می گیرد و سخت تر خواهد بود که قلم موئی را که دنبال آن هستید پیدا کنید. فرض می کنیم که یک سری براش آماده برای فتوشاپ دانلود کرده ایم و می خواهیم آنها را به فتوشاپ اضافه کنیم.

پنل قلموهای فتوشاپ

پنل قلموهای فتوشاپ

مرحله ۲

به سراغ پوشه قلموهایی که دانلود کرده ام می روم:پوشه من در فتوشاپ

مرحله ۳

حالا از منوی Edit  گزینه Preset و سپس Preset manager را انتخاب کنید. و براش را در منوی کشوئی در بالای صفحه انتخاب کنید.

C:\Documents and Settings\Administrator\Desktop\step4.jpg

مرحله ۴

در داخل مدیر پیش فرض دایره کوچکی را با یک فلش در داخل آن در سمت راست بالای صفحه نمایش نشان می دهد و اگر با موس خود روی آن کلیک کنید منو را باز می کند. در مثال زیر می توانید ببینید که brush my glowing light در لیست قرار دارد.

فتوشاپ به شما دو گزینه اضافه می کند تا این براش جدید را به قلم های موجود خود اضافه کنید یا قلم های موجود را جایگزین کنید. روی افزودن برای اضافه کردن آنها کلیک کنید یا اوکی کنید. برای مثال من فقط اوکی را برای جایگزینی براش های موجود با مجموعه جدید فشار دادم.

مرحله ۵

اکنون می توانید ببینید که این براش ها در بخش مدیریت از پیش تنظیم شده من با مجموعه جدید انتخاب شده است. در متن سمت راست در حالی که در داخل قسمت مدیر پیش فرض شما می توانید براش را کلیک کنید و با کشیدن آنها را دوباره سفارشی کنید.

 

نحوه ساخت براش در فتوشاپ

مهم نیست طرح شما چه رنگی باشد (اگر رنگ روشن انتخاب کنید، براش شما خاکستری کم رنگ و اگر رنگ تیره انتخاب کنید، براش شما به سیاه نزدیک تر می شود) ولی سایزی که طرحتان را ترسیم می کنید خیلی مهم است.چون براشی که از اون طرح ساخته میشه به همون سایز ذخیره میشه و نکته دیگه اینکه سعی کنید طرحتون از کادر بیرون نزنه تا زیبایی براشی که میسازید حفظ بشه برای مثال ما میخواهیم یک براش از ترکیب چند براش داشته باشیم پس طرحمون رو آماده میکنیم:

نحوه ساخت یک براش در فتوشاپ

حالا از منوی edit گزینه Define Brush Preset رو انتخاب میکنیم.

نحوه ساخت یک براش در فتوشاپ2

الان از ما اسم این براش رو میخواد که بعد از وارد کردن این اسم گزینه OK رو میزنیم.

نحوه ساخت یک براش در فتوشاپ3

 

 نحوه استفاده از براش فتوشاپ

برای این کار کافی است دکمه B را روی کیبورد خود فشار دهید و سپس روی تصویر کلیک راست کنید، تمامی براش ها ظاهر می شوند. شما می توانید سایز براش ها را تغییر دهید.

برای تغییر رنگ یک براش

برای این کار روش های مختلفی وجود دارد. اما اگر در فتوشاپ مبتدی هستید از این روش استفاده کنید:

دکمه W را فشار دهید و روی براش کلیک کنید تا براش شما انتخاب شود. سپس کلید shift+f5 (شیفت و اف ۵) را همزمان فشار دهید. رنگ مورد نظرتان را انتخاب کرده و دکمه OK را بزنید. تمام شد!

مطالعه بیشتر