معرفی ۹ پلاگین برتر فتوشاپ برای حرفه‌ای‌های خلاق (رایگان و پرمیوم)

بازدید: 2204 بازدید

زمانی‌که درمورد بزرگترین مشکل پرسیده می‌شود، ۲۷% حرفه‌ای‌های خلاق می‌گویند آن‌ها زمان کافی برای خلاقیت ندارند. این کمبود وقت به این معنی است که شما نیاز به افزایش سرعت کار دارید. یک روش برای اینکه جریان‌کاری‌تان را سرعت ببخشید، تقویت ابزار کاری اصلی‌تان با پلاگین‌ها یا افزونه های فتوشاپ است. در این پست قصد داریم ۹ تا از بهترین افزونه های فتوشاپ را برای شما که حرفه ای و خلاق هستید معرفی کنیم.

ادوب فتوشاپ پلاگین‌ها را پشتیبانی می‌کند، و به شما این فرصت را می‌دهد تا ویژگی‌های کارآمدتری را اضافه کنید که به شما کمک می‌کند در مصرف وقت و انرژی صرفه‌جویی کنید. نگاهی به فهرستی می‌اندازیم که ۱۰ پلاگین‌های برتر رایگان و پولی ادوب فتوشاپ را معرفی می‌کند و این پلاگین‌ها برای هر نوع ابتکاری مفید اند.

۱-پلاگین Save Panel

Save Panel ، همان‌طورکه از نامش پیداست، پلاگینی است که فرایند ذخیره‌سازی پوشه‌یتان را آسان می‌کند. دارای دسته‌ای از ویژگی‌هایی‌ست که به شما کمک می‌کند پوشه‌ی موردنظر، ابعاد تصویر، نوع پوشه، نام پوشه، و ظاهر تصویر را شخصی‌سازی کنید. با پنل ذخیره، شما می‌توانید پوشه‌هایتان را با کاربرد تنظیمات دلبخواه‌ به آسانی فشاردادن دکمه‌ها ذخیره کنید.

قیمت:‌رایگان

۲-پلاگین Pixel Dropr

پیکسل دراپر یک پلاگین است که به شما اجازه می‌دهد مجموعه‌ی خودتان را از پیکسل‌ها ایجاد کنید و آن‌ها را در پوشه‌ی فتوشاپ‌تان ببرید و قرار دهید. چه یک آیکون باشد، تصویرپردازی، عکس یا دکمه، شما می‌توانید مجموعه‌ی ۱۰۰ قطعه‌ای سفارشی ایجاد کنید و به‌سرعت آن‌ها را به پوشه‌های فتوشاپ‌تان انتقال دهید. این پلاگین می‌تواند جریان‌کاری‌تان را به‌واسطه‌ی این بهتر می‌کند که به شما این فرصت داده می‌شود تا به‌سادگی عنصرهای مختلف را به طبقه‌هایتان بکشید و همان‌جا قرار دهید. اگر یک طراح تمام وقت هستید و باید حواس‌تان  به ردگیری موارد بسیار زیاد و متفاوتی باشد، پیکسل دراپر بی‌حتم در ارتقای کارآمدی‌تان با ارزش است.

قیمت: ۱۹$، ۹۹$

۳-پلاگین Layrs Control 2

Layrs Control 2  یک پلاگین رایگان فتوشاپ است که مجموعه‌ای از ۷ اسکریپت مختلف را شامل می‌شود. این ۷ اسکریپت به شما کمک می‌کند تا وظایف تکراری فتوشاپ را درکمترین وقت کامل کنید. باکاربرد این پلاگین، شما می‌توانید افکت‌های بی‌کاربرد را در همه‌ی لایه‌های انتخابی پاک کنید، لایه‌ها و پوشه‌ها را با کنترل بیشتر دوباره نام‌گذاری کنید، همه‌ی افکت‌های لایه‌ای‌تان را هم‌وار کنید، و همه‌ی لایه‌های خالی در پوشه را دور بیندازید. اضافه‌براین، شما می‌توانید اشیای هوشمند را شبیه‌سازی کنید، پوشه‌های مشابه را پیدا کنید، و هر لایه‌ی انتخابی را به اشیای هوشمند فردی برگردانید.

قیمت:‌رایگان

۴-پلاگین specKING

ایجاد مشخصات طراحی در فتوشاپ یک کار زمان‌بر است. اسپی‌کینگ افزونه ای را عرضه می‌کند که به شما اجازه می‌دهد تا هر اندازه، حاشیه، یا فونت را به‌شکل درست در پوشه‌ی فتوشاپ ارزیابی کنید. با چندتا کلیک ساده، شما می‌توانید از مشخصات حاضروآماده‌ی طراحی‌تان برای پروژه‌یتان بهره‌مند شوید. اسپی‌کینگ مشخصات لازم را برای تضمین این به دست می‌دهد که طراحی‌تان با بالاترین دقت پیکسلی توسعه داده می‌شود.

قیمت: ۱۹$

۵-پلاگین CSS3Ps

آیا دوست دارید راه سریع‌تر و آسان‌تری در اختیار داشتید تا لایه‌های فتوشاپ را به CSS3 انتقال می‌دادید؟ پس پلاگین رایگان فتوشاپ برپایه‌ی رایانش‌ابری به‌نام CSS3Ps را امتحان کنید. این برنامه لایه‌هایتان را به سبک‌های CSS3 تنها با یک کلیک تغییر می‌دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که لایه‌ای را انتخاب کنید که می‌خواهید بر رویش تغییرات ایجاد کنید، سپس دکمه‌ی CSS3Ps را بزنید و بفرمایید! شما به وب‌گاه CSS3Ps هدایت می‌شوید جایی‌که خروجی استفاده از این امکان در اختیار شما قرار می‌گیرد.

قیمت: رایگان

۶-پلاگین Subtle Patterns

Subtle Patterns یک پلاگین منبع با ۴۰۰ تکه‌ی الگویی است که می‌توان یک‌راست در پنل فتوشاپ‌تان به کار رود. این پلاگین دسترسی به مجموعه‌ای از الگوها را برای شما ممکن می‌کند و شما می‌توانید از تامب‌نیل دست به انتخاب ببرید و یک‌راست آن را برای سبک لایه‌ای که انتخاب کردید به کار ببرید. راستی، همیشه هم به روز است، پس هیچ‌وقت در کاربرد الگوی تازه غافل نمی‌مانید.

قیمت: ۱۷٫۹۹$

۷-پلاگین Composer

درمقام طراح، شما باید وقت کم‌تری را صرف اطلاعات کسب‌کردن بکنید و بیش‌تر وقت‌تان را روی طراحی‌کردن بگذارید. کامپوزر یک پلاگین رایگان است که به شما اجازه می‌دهد تا کامپوننت لایه‌های بیش‌تری را در فتوشاپ به روز کنید. تنها به پشت‌سرگذاری سه مرحله نیاز است تا هر تغییری را که می‌خواهید ایجاد کنید.

  • لایه‌ها یا دسته‌ای که می‌خواهید در آن تغییر ایجاد کنید انتخاب کنید
  • کامپوننت هر لایه‌ای که می‌خواهید تغییرات را در آن به کار ببرید انتخاب کنید
  • یکی از چهار دستور کامپوزر را برای به‌روزرسانی مجموعه‌هایتان انتخاب کنید
  • سبک لایه‌ای را به‌روز رسانی کنید
  • موقعیت را به‌روز رسانی کنید
  • برنامه‌ را کامل به‌روز رسانی کنید

قیمت: رایگان

۸-پلاگین Social Kit

از اندازه‌گیری، طراحی، انتقال و آپلود کردن در رسانه‌های اجتماعی‌تان خسته شدید؟ این پلاگین آسان استفاده شو به‌شما کمک می‌کند تا در به‌روزرسانی صفحه‌ی رسانه‌های اجتماعی‌تان وقت بیش‌تری صرفه‌جویی کنید. با این افزونه، شما به قالب‌های قابل تنظیم برخی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های اجتماعی روز دسترسی پیدا می‌کنید. تصویر‌های کاور، عکس‌های صفحه‌تان، و بنرهای تبلیغاتی را ایجاد کنید، به‌واسطه‌ی اینکه قالب‌های قابل تنظیم را یک‌راست در فتوشاپ به کار می‌برید.

قیمت: ۳۹٫۹۹$

۹-پلاگین UberColumns

اگر فکر می‌کنید در ویرایش متن وقت زیادی تلف می‌کنید، UberColumns یک پلاگین عالی است. می‌توانید پاراگراف متنتان را به دسته‌هایی تقسیم کنید درحالی‌که به‌طور دستی پس از هر بار ویرایش به‌روزرسانی‌های دسته را کنار می‌گذارید. متنتان هنوز بر یک لایه‌ی متنی مجزا قرار دارد، اما شماره‌ی دسته‌هایی که مشخص کردید بر روی متن مشخص است. متنتان حتی بیش‌تر به جریان می‌افتد اگر شما تصمیم دارید لایه را برای منطبق‌شدن بر دسته‌های واقعی یا اندازه‌اش را تغییر دهید.

قیمت:‌رایگان

اگر پلاگین های مفیدی می شناسید حتما در بخش نظرات مطرح کنید تا مقاله را با پلاگین های پیشنهادی شما بروز کنیم.

مطالعه بیشتر