چطور به عکس عمق بدهیم؟

بازدید: 2413 بازدید

زمانی که عکس می گیریم در اصل تصویر ۳ بعدی را به ۲ بعدی تبدیل می کنیم.

در این تبدیل شدن عمق تصویر از بین می رود که این خود مزایا و معایب دارد و بستگی به تصویری دارد که شما قصد عکاسی از آن را دارید.

قانون یک سوم

مهم ترین چیزی که باید در نظر داشته باشید وجود پیش زمینه و پس زمینه در تصویر می باشد که بهترین راه استفاده از قانون یک سوم می باشد.
در قانون یک سوم تصویر ما با ۲ خط عمودی و ۲ خط افقی به ۹ بخش مساوی تقسیم می شود. اگر شما سوژه پیش زمینه را در خط سمت راست قرار دهید و مابقی تصویر را برای پس زمینه بگذارید به یک تصویر با عمق زیادی می رسید.

قاب در قاب

اگر می خواهید به تصویرتان عمق دهید،استفاده از قابهایی که در طبیعت موجود است بهترین راه است. (مانند تصویر زیر) با قرار دادن اجسام، قاب ها، افراد و … پشت سر هم و کوچک شدن آنها که در عمق می رود که یکی از بهترین راه ها برای عمق دادن به تصویر می باشد.

پرسپکتیو یک نقطه ای

استفاده از خطوطی که به یک نقطه در برابر دوربین به هم می رسند. این حس قوی از عمق را به مخاطب می دهد. خطوطی که چشم شما را به یک نقطه هدایت می کنند حس بی نهایت را به شما القاء می کنند.

خطوط عمودی

بیشترین تاثیر عمق میدان را با خطوط عمودی می توان به نمایش گذاشت، استفاده از تیرهای چراغ، درخت ها و … مواردی هستند که می توان برای رسیدن به عمق تصویر به ما کمک کنند.

مطالعه بیشتر