معرفی ۱۱ نرم افزار برتر طراحی گرافیک و ویرایش عکس در دنیا

بازدید: 2833 بازدید

در ادامه سری جذاب آموزش های کاربردی ما، ۱۱ نرم افزار برتر در زمینه طراحی گرافیک و ویرایش عکس را به شما معرفی می کنیم. از این اپلیکیشن ها یا نرم افزارها می توانید برای طراحی کاتالوگ، آرم، کارت ویزیت، بروشور، پوستر و … استفاده کنید. 

۱-فوتوشاپ نسخه جنرال

فتوشاپ پیشرفته ترین ویرایشگر عکس در جهان است – تا آنجا که مانند “هوور” یا “گوگل”به صورت فعل در امده است. ممکن است تصور کنید که Adobe قهرمان بی قید و شرط ویرایشگر عکس است، اما این بستگی به آنچه شما از آن استفاده می کنید.

طیف گسترده ای از جایگزین های قابل قبول در فتوشاپ وجود دارد، برخی از آنها هزینه بر و برخی از آنها رایگان (به صفحه ۲ برای برنامه های رایگان بروید)، اما این لیست بهترین ویرایشگرهای عکس علاوه بر برنامه نرم افزار فراگیر فتوشاپ است.

۲- Adobe Lightroom CC

• پلت فرم: ویندوز / مک

• ۹٫۹۹ دلار / ۹٫۹۸ پوند (در هر ماه)

Adobe Lightroom به شما اجازه می دهد تمام عکس های خود را در یک مکان نگه دارید، و سازماندهی کنید، ویرایش کنید و اشتراک گذاری کنید. بسیاری از طراحان مایل به استفاده از Lightroom می باشند زیرا می توانند مشکلات پیچیده تصویر را مدیریت کنند. فتوشاپ برای ایجاد کارهای روزمره و فایل های خام طراحی نشده است.

با Lightroom شما می توانید تصاویر را بر روی کامپیوتر خود، iPad، iPhone یا دستگاه اندرویدی ذخیره کنید و حتی عکس ها را به صورت خودکار از تلفن خود به Lightroom منتقل کنید. بنابراین وقتی یک ویرایش انجام می دهید و چیزی مورد علاقه در یک مکان انجام می دهید، به طور خودکار در هر جای دیگر به روز می شود و با همگام سازی از خود مراقبت می کند،

۳-Affinity PhotoSJd2D57kJJawRaFkHzLAjE-650-80

Affinity به سرعت جایگزین فتوشاپ شده است.

• پلت فرم: مک، ویندوز، اپل

• ۴۹٫۹۹ دلار / ۴۸٫۹۹ پوند

ما هرگز نمی توانیم علاقه به Affinity Photo را کتمان کنیم، به خصوص اینکه برای رایانه های شخصی ویندوز و iPad و همچنین MacOS در دسترس است، و این که گزینه رایگان جایگزین برای فتوشاپ است و همه می توانند از آن لذت ببرند.

آخرین نسخه دارای ویژگی های شگفت انگیز، از جمله پشتیبانی کامل ادغام HDR، ویرایش عکس ۳۶۰ درجه، ماکرو قابل ضبط و پردازش دسته ای، و همچنین یک فضای کار نقشه برداری است که شما را قادر به تبدیل هر تصویر – چه این یک JPG استاندارد و یا یک عکس HDR – به یک صحنه دراماتیک تبدیل شده است، جزئیاتی را که هرگز متوجه نشدید وجود دارد.

۴- نرم افزار محبوب کورل Corel draw

تصویری از محیط کورل دراو

• پلت فرم: PC

• ۷۹٫۹۹ دلار / ۶۹٫۹۹ پوند

کورل دراو که معمولاً برای طراحی و کمتر برای ویرایش تصاویر مورد استفاده قرار می‌گیرد، از هر دو مدِ بُرداری و پیکسلی پشتیبانی می‌کند.نرم‌افزاری کاملاً حرفه‌ای برای طراحی گرافیکی است. شما با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید وکتور را طراحی کنید یا به صورت کاملا حرفه ای صفحه بندی را انجام دهید. طراحی چند بعدی و ابزاری مسیریابی این نرم‌افزار برای طراحی بسیار کارآمد هستند. قابلیت‌های ویرایش عکس این نرم‌افزار و ابزار طراحی وبسایت آن در نوع خود بی نظیر می‌باشند. با استفاده از CorelDRAW Graphics Suite و امکانات منحصر به فرد آن برای ویرایش تصاویر و کار با فونت‌ها، ابزار حرفه‌ای طراحی گرافیکی و طراحی سایت آن می‌توانید خلاقیت خود را درزمینهٔ طراحی افزایش دهید.

 

۵-فتوشاپ CC

9b3f9218e10091aa45aff1d7005ab3b5-650-80

 

• پلت فرم: ویندوز / مک

• از ۱۹٫۹۹ دلار / ۱۹٫۹۷ پوند (در هر ماه)

فتوشاپ CC پیشرو و درخشان است و دارای ویژگی های فراوانی است که در این فضای کوچک خلاصه می شود – اما شما می توانید در Photoshop CC 2017 review اطلاعات بیشتری کسب کنید و قابلیت های آن را بیشتر در مقاله های آموزش فتوشاپ ما بررسی کنید.

شکی نیست که فتوشاپ یک نرم افزار و ویرایشگر عکس فوق العاده چشمگیر است؛ اما هزینه آن ماهانه است.

۶-Acorn

abc9f5f23d903aca8b260a04e899f805-650-80

Acorn شامل فیلترهای غیر مخرب است

• پلت فرم: مک

• ۲۹٫۹۹ دلار / ۲۸٫۹۹ پوند

نرم افزار ویرایش تصویر نرم افزار Acorn در سال ۲۰۰۷ عرضه شد و سرگرمی و هنرنمایی را با بودجه ای فوق العاده مرقون به صرفه در مقابل دیگر نرم افزار ویرایش عکس ویرایش کرده است. امکانات آن شامل سبک لایه، فیلترهای غیر مخرب، منحنی ها و سطوح، حالت های ترکیب و … است.

Acorn 6 دارای فیلترهای غیر مخرب است که شامل یک رابط عالی برای فیلتر کردن زنجیرهای برای ایجاد اثرات منحصر به فرد است. شما حتی می توانید فیلتر های خود را پس از بستن و بازگرداندن تصویر Acorn خود، ذخیره و تغییر دهید.

۷-Photoshop Elements 36152e5bc91dbabcca3458974937f811-650-80

چیزی میان فتوشاپ و Touch است . Elements یک برنامه مستقل قدرتمند است

• پلت فرم: لینوکس / ویندوز / مک

• ۷۹٫۹۹ دلار / ۸۶٫۵۶ پوند

این برنامه جایگزین اساسی برای فتوشاپ CC است، که در حالتهای سریع و هدایت شده آن منعکس شده است، اما فکر نمی کنم این بدان معنا باشد که قدرت آن کمتر از هود است. همچنین، بر خلاف فتوشاپ CC، Elements نیازی به اشتراک ندارد.

در حال حاضر در نسخه ۲۰۱۸ با ابزارهای سازمانی بهتر، ابزارهای ویرایش هوشمند مانند توانایی باز کردن چشم بسته، گزینه ای برای چاپ عکس ها و ویژگی های خود برای به اشتراک گذاری تصاویر از طریق رسانه های اجتماعی آسان تر است.

Photoshop Elements reviewرا بخوانید

۸-DxO OpticsPro

7d6g8DrrrSrRaxr35ttMkE-650-80

در محدودیت هایی است ولی در کل آن چه که انجام می دهد بسیار خوب است

• پلت فرم: ویندوز / مک

• ۱۰۹ دلار / ۹۹ پوند برای نسخه ضروری

• ۱۶۷ دلار / ۱۵۹ پوند برای نسخه نخبگان

اپتیک پرو ۱۱ چیزی جز چیزی کم نمی کند، اما آنچه که می کند بسیار خوب است. نتایج آن چشمگیر است، اما این یک ابزار تخصصی و گاهی پیچیده برای استفاده است. این احتمالا بهترین مبدل خام از همه است، اما این فقط در مورد همه چیز است.

DxO Optics Pro به طور خودکار میزان دیفرانسیل، انحرافات رنگی، نرمی و نرمی لبه را که عموما در همه لنزهای دوربین دیجیتال معمول است، جبران می کند.

این برنامه یک مبدل خام است و DxO به همان اندازه دقیق علمی به این فرآیند به عنوان اصلاح لنز خود اعمال کرده است. شما می توانید تصاویر را بر روی کامپیوتر خود، پوشه بر روی پوشه مرور کنید، سپس یک تصویر را انتخاب کنید و از تنظیمات پیش فرض تبدیل / اصلاح یا طیف وسیعی از ایستگاه از پیش تنظیم را انجام دهید

نتایج عالی است. با این حال، هرگزنمی تواند تنها و تنها ابزار ویرایش تصویر شما باشد.

۹-Camera+

ZFigWReLrjRP9oPcSGw8kE-650-80

کاربران اپل است و پس از آن به آی فون رسید.

• پلت فرم: iOS

• ۲٫۹۹ دلار / ۲٫۹۹ پوند برای آیفون

• $ ۴٫۹۹ / £ ۴٫۹۹ برای iPad

برنامه Camera+ که به طور پیش فرض بر روی آیفون عرضه می شود درخشان نیست: بله، شما می توانید از آن برای گرفتن عکس های با کیفیت از ان استفاده کنید، اما در زمینه ویرایش نتیجه بسیار خلاقانه ای به شما نمی دهد.

این جایی است که camera + در آن برتری دارد. این برنامه دارای دو قسمت است: یک دوربین و یک ویرایشگر عکس، و ب جرات می توان گفت که در قسمت دوربین با طیف وسیعی از ویژگی های پیشرفته بسیار پیشرو است،. دوربین + فقط شما را به ویرایش عکس های جدید محدود نمی کند – شما می توانید عکس های موجود خود را به Lightbox وارد کنید تا بتوانید زندگی جدیدی را به آنها نفوذ کنید.

۱۰-Pixelmator

CLLrfzjELs9vqUjhThdbkE-650-80

گردش کار Macبا ابزار Pixelmator بسیار سریع است.

• پلت فرم: مک

• ۲۹٫۹۹ دلار / ۲۸٫۹۹ پوند

Pixelmator از فایلهای تصویری Mac OS X برای ایجاد سریع و قدرتمند ابزار ویرایش عکس استفاده می کند که به نرم افزار اجازه می دهد تا بدون نیاز به هماهنگی با iPhoto و Aperture و همچنین iCloud ادغام شود. همچنین ابزارهای صادراتی داخلی برای فیس بوک و فلیکر وجود دارد.

ابزار اصلاح رنگ مانند Hue/Saturation، Shadows/Highlights and Contrast همه موجود و درست است، و Pixelmator از فیلترها پشتیبانی می کند و همراه با مجموعه ای از ۱۵۰ فیلتر عرضه می شود تا با انها باز شود. شما همچنین می توانید تصاویر را در بسیاری از فرمت های محبوب باز کنید و ذخیره کنید، از جمله PSD، TIFF، PDF و PNG.

هنگام ذخیره و یا باز کردن اسناد فتوشاپ، لایه ها حفظ می شوند، به شما این امکان را می دهد که به طور موثر با عکس های همکاران خود که از نرم افزار Adobeبهره می برند ادغام شوند.

۱۱-Handy Photo HVhE6bMH25y3qNNyKFNxjE-650-80

Handy Photo همه چیز در مورد رابط ابزار و ویرایشگر عکس است

• پلت فرم: iOS / آندروید

• ۲٫۹۹ / ۲٫۹۹ پوند برای iOS

• ۲٫۸۵ دلار / ۲٫۸۹ پوند برای آندروید

نکته مهم در فروش ویرایشگر عکس Handy Photo رابط کاربری آن است که از گوشه های صفحه برای خدمت به چرخش گزینه های منو استفاده می کند. این ویژگی برای این طراحی شده است تا منطقه مرکزی صفحه نمایش را روشن نگه دارد، به شما این امکان را می دهد که از حرکات کشیدن استفاده کنید تا جلوه های خود را بالا یا پایین کنید.

این برنامه یک ویرایشگر عکس قدرتمند است. UI برای همه جالب نیست، اما قیمت شگفت انگیز برای اثر گذاری و جذب شما می باشد. ابزار ‘Move Me’ شما را قادر می سازد تا اشیا را از بین ببرید و حرکت دهید، تغییر اندازه دهید یا آنها را لغزش دهید.

مطالعه بیشتر